ZAPOWIEDŹ: Marek Pernal, „Praga. Miasto magiczne”

W najbliższą środę w Czułym Barbarzyńcy odbędzie się o dziewiętnastej spotkanie z autorem nowego spacerownika historycznego po Pradze, Markiem Pernalem. Autor to historyk i dyplomata, były ambasador Polski w Republice Czeskiej.

Opis książki:

Spacerownik historyczny „Praga. Miasto magiczne ” to 16 spacerowych tras, legendarne piwiarnie, modne kluby, sprawdzone restauracje i bary, szczegółowe mapy i ponad 800 zdjęć jednego z najpiękniejszych miast Europy. Skarby, kolekcje, muzea, biografie, anegdoty i polonika, czyli Praga oczami Marka Pernala – historyka z wykształcenia, który jako dyplomata spędził w Pradze kilka lat. Ogromną zaletą książki jest szereg informacji praktycznych, przydatnych zwłaszcza spacerowiczom, np. gdzie smacznie i niedrogo zjeść. A poza tym kalendarium, indeksy i tropy magiczne a wśród nich: astrolodzy, alchemicy, kabaliści, wróżbici, mędrcy i szaleńcy.

Wpis o książce ukaże się jakoś na początku października, po zakończeniu prac nad Miesiącem Tematycznym. Tymczasem zapraszam na spotkanie – jeśli praca mi na to pozwoli, również się tam pojawię.

Jestem bardzo ciekawa tej książki, ponieważ podczas swojego pobytu w Pradze złaziłam wzdłuż i wszerz kawał tego pięknego miasta, a i tak pewnie nawet 30% nie widziałam. 🙂 Być może książka mi się przyda na następny wyjazd.

Ten wpis został opublikowany w kategorii eventy, literatura o Czechach, Spotkania autorskie, wątek czeski, Zapowiedzi i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „ZAPOWIEDŹ: Marek Pernal, „Praga. Miasto magiczne”

  1. Anna pisze:

    jak pamiętam twój wpis o pobycie w Pradze to 30% to ty widziałaś:P
    jestem ciekawa opinii, ja na ten Spacerownik czekałam już od roku, kiedy w Kontynentach wyszedł jego fragment. mam już w domu, na razie tylko przeglądałam, konkubent przeczytał i chwali. piękna rzecz nawet dla tych, którzy mieszkają na stałe, ba, nawet dla przewodników:)
    a na spotkanie może w sumie zdążę się wybrać, nigdy jeszcze w Czułym nie byłam

  2. Ja ze swojej strony polecam zdecydowanie! Dość nietypowa pozycja jak na przewodnik, można miasto poznać od innej strony niż typowy turysta.

Skomentuj

