Książkowe polecanki – Share Week edycja trzecia!

Andrzej Tucholski z JestKultura wymyślił kilka lat temu akcję, której główną zasadą jest stworzenie listy polecanych blogów/vlogów i podzielenie się nią z resztą świata. Na swoim blogu, oczywiście.

Trwa właśnie trzecia edycja tej jakże wybitnej akcji. Miałam okazję wziąć w niej udział w tamtym roku; teraz udzielę się podwójnie. Powstał już wpis na New Shadowlife, gdzie poleciłam pięć różnych naprawdę ciekawych stron. Oczywiście, moje Internety byłyby ubogie bez blogów książkowych… Dlatego te umieszczam tutaj 🙂

Przed Wami moja książkowo-szerłikowa lista:

 Wiele wody upłynie, nim moje stanowisko do pracy blogerskiej będzie tak wyglądać ^^’

1. Książkowo – kiedy po raz pierwszy wpisałam w Google hasło „blog książkowy” (przymierzałam się właśnie do założenia Czechożydka), Książkowo Agnieszki Tatery wyskoczyło mi jako jeden z pierwszych wyników.

Agnieszka jest przede wszystkim szczera – nie aż do bólu ;), ale jeśli coś jej się w danej książce nie podoba, pisze o tym. Bardzo mi się to u niej podoba. Poza tym często udziela mi się jej zachwyt nad danym tytułem, kilka razy zainspirowała mnie do lektury.

2. Wiecznie zaczytana – Maja Sieńkowska to przykład blogerki, która świetnie pisze, ma wiele ciekawych rzeczy do powiedzenia (chociażby przez to, że studiuje seksuologię) i do tego niesamowicie wygląda! Jestem wielką fanką jej długich włosów i tego, że w każdym ubraniu prezentuje się znakomicie.

Maja tak w ogóle sponsoruje u mnie wpis o Gołębiarkach 🙂 Dla mnie najważniejsza w tekstach Mai jest subtelność i wrażliwość. W opisywaniu niektórych zjawisk jest mistrzynią.

3. Recz o książkach – blog Nenneke to dla mnie skarbnica ciekawych książek, a autorkę podziwiam za szczerość. 🙂

4. Miasto książek – Padma jest doktorantką anglistyki, pracuje na uniwersytecie i -jak sama pisze – czyta, ciągle czyta… Na blogu dzieli się wrażeniami z lektur znanych oraz takich, o których pewnie nigdy bym nie usłyszała, gdyby nie ona 🙂 Ten blog jest dla mnie szczególnie ważny, ponieważ mam zaległości, jeżeli chodzi o literaturę angielską i amerykańską (klasyka u mnie leży), a dzięki Padmie znajduję raz na jakiś czas inspirację, by po coś wreszcie sięgnąć 🙂

5. I love books – jedyny czeskojęzyczny blog w zestawieniu. Tania ma piętnaście lat, czyta na kilogramy i – co nadal mnie zadziwia – potrafi też genialnie pisać o przeczytanych książkach. Sięga zarówno po literaturę Young Adult (dzięki niej poznałam w ogóle tę nazwę gatunku!), jak i powieści bardziej dorosłe. Byłam w szoku, kiedy dowiedziałam się, że czytała nawet dzieła Laurell Hamilton (przecież to czysty hardcore dla piętnastolatki!*) czy też Jeźdźca Miedzianego.

Blog Tani to dla mnie wielkie, niewyczerpane źródło słownictwa dotyczącego książek  i wyrażania zdania o nich. Przy okazji mam mały wgląd w to, co się teraz wydaje w Czechach. 🙂

Takie są oto moje tegoroczne typy. Macie własne? Piszcie 🙂

*teraz przypomniałam sobie własne lektury z okresu gimnazjum… Kroniki wampirów, Krzyk w niebiosa Anne Rice… Hmmm… ^^’ Same zboczeństwa…

Ten wpis został opublikowany w kategorii blog, eventy i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

5 odpowiedzi na „Książkowe polecanki – Share Week edycja trzecia!

  1. melanek pisze:

    Książki Hamilton wcale nie są takie hardcorowe :p Bardziej hardcorowa jest Śpiąca Królewna Rice i De Sade sam w sobie (poza jedną książką, ale nie pamiętam jej tytułu).
    P. S. do obrazka: po co Ci tablet do blogowania? xD

Skomentuj

