Dziesięć rewolucyjnych książek… Niekoniecznie czechożydkowych. ;)

Po Facebooku krąży od jakiegoś czasu zabawa, polegająca na wyznaniach czytelniczych. Osoba nominowana ma za zadanie wymienić dziesięć książek, które miały wielki wpływ na jej życie.

Nie mogłam się doczekać, aż ktoś mnie wytypuje. Kiedy jednak przyszło co do czego, kompletnie nie wiedziałam, jak się za to zabrać. Niby powinnam wypisać pierwsze dziesięć tytułów, które przyszły mi do głowy, ale według mnie to nie spełnia swojej roli. Dlatego zastanowiłam się i efekty przedstawiam Wam teraz. Tytuły niekoniecznie są czeskie i żydowskie. 😉

hope gangloff Niech ilustracją do tego wpisu będzie naga pani z obrazu Hope Gangloff 😉

 1. Narumi Kakinouchi & Toshiki Hirano, Vampire Princess Miyu (tom 4)

Zaskoczyłam? 😉 To moja pierwsza manga w wydaniu tomikowym. Dzięki niej nabrałam chęci do czytania japońskich komiksów i oglądania anime. W ogóle mam wielki sentyment do całej serii o Miyu i jeśli kiedyś będę miała córkę, chcę, by przeczytała chociaż pierwszy tom.

2.Květa Legátová, Hanulka Jozy

Uwielbiam ją, zakochałam się w twórczości autorki. Niestety, Legátovej się zmarło jakiś czas temu…

Hanulka Jozy to pierwsza czeska powieść, którą polubiłam od pierwszej strony i dla której rzuciłam wszystko, włączając naukę do sesji.

3. J. K. Rowling, Harry Potter i Kamień filozoficzny

Tutaj zaskoczeń nie ma – wychowałam się na Potterze, przeczytałam pierwszy tom w wieku jedenastu lat, nie wyobrażam sobie swojego dzieciństwa (tego późniejszego też) bez cyklu Rowling. Czego by nie mówić o autorce, jedno jej trzeba przyznać… Sprawiła, że moje dorastanie było pełne magii. 😉

4. Zofia Posmysz, Pasażerka

W wieku osiemnastu lat pojechałam z grupą ze szkoły na wycieczkę do Oświęcimia. Tuż po powrocie zaczęłam szukać książek na temat tego obozu, wspomnień, opracowań, no wszystkiego. I Pasażerka była pierwsza. Można powiedzieć, że ta książka wywołała falę żydołactwa w moim życiu, była moim paliwem i napędziła mnie, bym dalej pogłębiała wiedzę.

5. Janusz L. Wiśniewski, S@motność w sieci

Tu pewnie Was zaskoczę, ale… Z tym tytułem wiążą się w moim przypadku same negatywne wspomnienia. W czasach licealnych przeżyłam wielką i gwałtowną miłość, odnalazłam swoją historię w powieści Wiśniewskiego i poszłam za głosem serca (i skołatanego mózgu), co skończyło się bardzo źle. To nie jest wina autora, broń Boże, ale nie mam jak zaprzeczyć, że S@motność… wywołała lawinę nieciekawych wydarzeń.

6. George Orwell, Rok 1984

Przeczytałam to na początku studiów, stanowczo za późno. Oj, trząchnęło mną, trząchnęło…

7. Isaak Bashewis Singer, Niewolnik

Może zbyt wielkiego wpływu toto na mnie nie miało, ale wywarło na mnie olbrzymie wrażenie. Nie wiedziałam, że mężczyzna może w taki prosty sposób napisać przepiękną opowieść o zakazanej miłości Żyda i chrześcijanki. Normalnie historie miłosne średnio do mnie przemawiają, a w audiobooku byłam zakochana. Właściwie do tej pory jestem…

8. Chuck Palahniuk, Fight Club

Powiem krótko: każdy człowiek według mnie ma coś, co może uznać za swoją Biblię. Ja mam Fight Club. Mi ta powieść dała siłę. O dziwo xD

„As long as you’re at fight club, you’re not how much
money you’ve got in the bank. You’re not your job. You’re not your family, and you’re not
who you tell yourself.”

9. Amelia Atwater-Rhodes, Kształt demona

Z tej książki zapożyczyłam nazwisko Rashida, którym się czasem posługuję jako pseudonimem 😉 (Cathryn Rashida)

10. Amy L. Chua, Bojowa pieśń tygrysicy

Po przeczytaniu tej książki znalazłam swój pomysł na bycie matką. Chcecie wiedzieć, jaki?Nie być taka jak autorka. xD

I tym pozytywnym akcentem kończę. Nominacje ogłoszę na Facebooku, by nikt nie mógł się wymigać 😉

Ten wpis został opublikowany w kategorii blog, eventy, pozostałe i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

