Cieszyńskie perypetie (24-27.06.2015)

Wpis z gatunku niby niewiele wnoszących do tematu, ale zawsze. 😉

Kochani, miłość ma do Cieszyna rośnie z miesiąca na miesiąc. Moja mała, przygraniczna ziemia obiecana, gdzie (jak już wspomniałam we wpisie o Ołomuńcu) jedzenie i piwo są najlepsze na świecie, ceny tak niskie, że nic tylko wydawać pół wypłaty na głupoty, a okolica zaiste malownicza.

Dzisiaj kilka słów o tym, co nowego pojawiło się w Cieszynie od mojej ostatniej wizyty. Na początek zdjęcie z cyklu „durnych fotek narzeczonego, których nie należy robić, a tym bardziej upubliczniać” 😉

Pani, Cieszyn taki zajebiaszczy, polecam. Znany bloger. #cieszynlove #cieszyn #czechożydek #cathrynekpodróżuje #pijarukoksu

A post shared by Dorota Prószyńska (@czechozydek) on

W Cieszynie zastało nas wysokie stężenie pyłków, udostępnione już gościom poddasze w 3 Bros’ Hostel oraz kilka ciekawostek. Czemu piszę o tych pyłkach? Ano dlatego, że już drugiego dnia kichaliśmy jak szaleni i chcieliśmy wykupić cały zapas chusteczek higienicznych w okolicznym Rossmannie. Tuż po powrocie okazało się, że w moim przypadku nie był to nagły atak alergii (na którą nigdy nie narzekałam), tylko śmiesznie objawiające się przeziębienie… Nie wyleczyłam się do tej pory, przez kilka dni nie byłam we stanie mówić. Kuba natomiast pokichał i przestał. Niemniej jednak jeździliśmy wszędzie z olbrzymią ilością chusteczek.

3 Bros Hostel ma nowe pokoje! Testowaliśmy poddasze. W pomieszczeniu, gdzie urządziliśmy sobie barłóg spaliśmy, mogłyby się zakwaterować spokojnie cztery osoby. Mieliśmy widok na ulicę Bóżniczą, do tego własną łazienkę – było nam dobrze. 🙂

Widok z Polski na czeski brzeg Olzy. #cieszynlove

A post shared by Jakub Prószyński (@jakub_proszynski) on

Olza jak płynęła, tak płynie, z tym, że po polskiej stronie miasto kończy właśnie robić coś w rodzaju bulwaru. Zawiera on część dla pieszych oraz ścieżkę rowerową. To z kolei testowaliśmy nielegalnie, bo jeszcze nie bardzo można było wchodzić 😉 Niemniej jednak polecam się tamtędy przespacerować.

Niesamowity Marjo z hostelu zaprowadził nas do jednego z wielu miejsc, gdzie wystawiano prace studentek Uniwersytetu Śląskiego. Naoglądaliśmy się z Jakubem obrazów, obrazków, obiektów, cudaków, zdjęć i wyszliśmy mądrzejsi z wystawy. Oraz widzieliśmy najpiękniejszą figurę kiwi, jaka tylko powstała! Dobrze jest raz na jakiś czas wybrać się na spotkanie ze sztuką.

Moje kochane picipolo. #princepolo #cieszynlove #cieszyn #cathrynekpodróżuje #czechożydek

A post shared by Dorota Prószyńska (@czechozydek) on

Moje ukochane Picipolo Prince Polo obchodzi właśnie sześćdziesiąte urodziny. Z tej okazji mogliśmy podziwiać wystawę sklepową ze zdjęcia powyżej. Oparłam się pokusie i nie kupiłam ani jednego batonika – kiedyś trzeba znowu schudnąć… Czeska kuchnia jednak w tym niespecjalnie pomaga. #dietanieobowiązujewCzechach

Skoro o jedzeniu mowa – ze zdumieniem odkryliśmy, iż legendarny Szybki Jeleń (knajpka znajdująca się na tyłach hotelu pod Brunatnym Jeleniem) została ponownie otwarta. Niemniej jednak pocałowaliśmy klamkę… Zamknięte do odwołania. Piszę o tym, bo zawsze chciałam spróbować jedzenia z Szybkiego Jelenia i jakoś nie jest mi to dane.

Po czeskiej stronie jakoś niespecjalnie się cokolwiek zmieniło. Parę miejsc zastaliśmy z zamkniętymi drzwiami, coś tam się otworzyło… Tesco jak stało, tak stoi, Bogu dziękować. 😉 Mamy gdzie robić zakupy.

Last but not least – na ścianie hostelu pojawiła się tabliczka z nazwą ulicy Bóżniczej po hebrajsku. Nie wytrzymałam, musiałam zrobić zdjęcie (chociaż hebrajskiego nie znam praktycznie wcale).

Kto nie był, niech jedzie! Mimo, iż byliśmy tam już trzykrotnie, Cieszyn za każdym razem zaskoczył nas praktycznie tak samo. 😉

Ten wpis został opublikowany w kategorii Podróże małe i duże i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

