Praskie urodziny (29-31.01.2016)

Cóż, poprzedni rok pod względem wypraw podróżniczych był imponujący, ale zaczęłam jeździć po świecie dość późno, bo w czerwcu. W okresie zimowo-wiosennym nie bardzo miałam czas na wyjazdy (sesja, praca, studia, przygotowania do ślubu, sami rozumiecie).

Tym razem jednak wyszłam z innego założenia. Odpadły studia, ślub, z pracą też było w miarę spokojnie. Nadarzyła się okazja wyjazdu do Pragi na weekend, akurat wtedy, kiedy miałam mieć urodziny. Pomyślałam: czemu nie? Dawno mnie w Pradze nie było, trzeba odwiedzić parę miejsc.

Co prawda dużo nie zwiedziłam, ale te trzy dni w Czechach i tak zrobiły swoje. Odpoczęłam! 🙂

received_10205380856150406

Moim celem nie było zwiedzanie na zasadzie „Zobaczyć jak najwięcej w jak najkrótszym czasie”. Byłam już kilka razy w Pradze, śmiem twierdzić, że znam to miasto w miarę dobrze, przynajmniej na tyle, by móc się po nim swobodnie poruszać. Rzadko kiedy potrzebuję skorzystać z mapy*.

Tym razem miałam zgoła inny cel – odpocząć. Zapomnieć o tym, że w czasie, kiedy skończyłam jedną pracę i jeszcze nie zaczęłam drugiej nie rozkoszowałam się wolnym, tylko biegałam od lekarza do lekarza – problemy zdrowotne zaczęły się pojawiać jeden po drugim… Kiedy upewniłam się, że wszystko jest w porządku, mogłam zacząć się pakować z lekkim sercem.

Korzystając z okazji, iż uciekam poza granice kraju, chciałam też zrobić sobie urlop od ludzi, od tego, że co i rusz ktoś do mnie dzwoni, pisze i tak dalej. Rodzina i znajomi zostali ostrzeżeni, że jak zadzwonią do mnie w sobotę (w dniu moich urodzin), to łby im pourywam nie skończy się to dla nich zbyt dobrze. Szczęśliwie dla mnie i świata nikt nie dzwonił _^_

received_10205377704671621

W sobotę z samego rana poszliśmy z moim przyjacielem Jiřím na stary cmentarz olszański (czeski odpowiednik naszych Powązek). Nigdy wcześniej nie byłam na tej nekropolii (nowy cmentarz żydowski to inna kwestia).

Spacer udał się w stu procentach – co prawda nie znaleźliśmy zbyt wielu grobów sławnych ludzi, ale nie o to nam chodziło. Dla mnie był to po prostu (i aż) urodzinowy spacer. Widzicie, mi nie trzeba wiele, idealnym prezentem jest dla mnie często sama obecność drugiego człowieka. Nie dzikich tłumów ludzi. Jiří, děkuju, jsi hodný 🙂

Może stwierdzicie, że jestem dziwna, ale życzenia urodzinowe złożone przy grobie aktora Rudolfa Hrušinskiego (odtwórcy głównej roli w Palaczu zwłok) były dla mnie miłym zaskoczeniem. Czego innego może chcieć bohemistka zajmująca się Żydami?

IMG_20160130_105441

Podczas pobytu w Pradze nie żyłam samymi Olszanami – chodziłam dużo po mieście, spotykałam się z dawno niewidzianymi znajomymi (Agnieszko, Anno, dzięki!), obeszłam wszystkie ulubione zakątki, spróbowałam jedzenia w kilku nieznanych miejscach…

No i oczywiście zrobiłam zakupy, czego efekty znajdziecie tutaj 🙂 Dobrze, że leciałam tylko z bagażem podręcznym, w przeciwnym razie wywiozłabym pół miasta. Swoją drogą polecam Czech Airlines.

received_10205380856390412

I tak oto szczęśliwie weszłam w dwudziesty szósty rok życia. Tak, Czechożydek przeżył ćwierć wieku. 😉 Zamierzam przeżyć jeszcze trzy razy tyle i denerwować cały świat do mometu skończenia stu lat. Trzymajcie kciuki.

A poniżej zdjęcie prezentu, który sprawiłam sama sobie. Wbrew temu, co twierdzą znajomi Kuby, to nie jest znak przynależności do #teamSpidey – to jeden z tatuaży Spidera Jerusalem, bohatera komiksu Transmetropolitan.

Wiedzieliście, że blog ma już trzy lata? Jak ten czas leci…

IMG_20160129_144615

*no, chyba że zapomnę, jak biegną niektóre ulice. Mniej więcej wiem, gdzie się znajduję i gdzie jest mój punkt docelowy, ale by do niego dotrzeć, muszę zerknąć na swoją wysłużoną mapę.

Ten wpis został opublikowany w kategorii czechożydek, Podróże małe i duże, wątek czeski, wątek żydowski i oznaczony tagami , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Praskie urodziny (29-31.01.2016)

  1. Jura pisze:

    Wohoo jestem sławny !!!!

Skomentuj

